Ko'rsatmalar
Tajriba
To'plamlar
Qo'llanmalar
Maslahatlar
Haqiqiy VIP: o‘zbekistonliklar birinchi klass bilan qanchalik tez-tez va qayerlarga uchishadi

Haqiqiy VIP: o‘zbekistonliklar birinchi klass bilan qanchalik tez-tez va qayerlarga uchishadi

Va eng qimmat chiptalar qancha turadi.

Aviasales.uz sizga eng arzon aviachiptalarni topishda yordam berish uchun bir necha yildan beri faoliyat yuritmoqda (ha, Aviasales.uz reklamasi hatto Aviasales.uz saytida ham bor). Biroq, ushbu maqolada biz vaziyatni boshqa tomondan ko‘rib chiqamiz — o‘zbekistonliklar qanchalik tez-tez ekonom-klassdan ko‘ra biznes-klassni afzal ko‘rishlari va eng qimmat parvoz uchun qancha pul sarflashga tayyor ekanliklari haqida so‘z yuritamiz.

Buning uchun so‘nggi uch yil davomida to‘plagan statistik ma’lumotlarimizdan foydalanamiz.

Biznes-klassda qayerlarga uchishmoqda

Ma’lumotlarimizga ko‘ra, biznes-klassda aviachiptalarni bron qilish soni o‘tgan yilga nisbatan 36 foizga oshgan. Bitta sayohatning o‘rtacha narxi taxminan 11 700 000 so‘mni tashkil etdi, bu o‘tgan yilga nisbatan 9 foiz qimmatroqdir.

Eng mashhur yo‘nalishlar orasida Moskva, Sankt-Peterburg, Istanbul, Seul, Dubay, Sochi va Nyu-York bor. Aytgancha, bir yil ichida Moskvaga premium reyslar narxi 2 foizga arzonlashdi.

Eng qimmat chiptalar

Barcha ma’lumotlarni ochiq aytamiz. Mana, o‘zbekistonliklar so‘nggi uch yilda sotib olgan eng qimmat chiptalar ro‘yxati.

  • 2023-yilda Toshkent – Los-Anjeles yo‘nalishi bo‘yicha Emirates reysiga chipta uchun taxminan 121,3 million so‘m to‘langan.
  • 2024-yilda Toshkent – Pensakola yo‘nalishi bo‘yicha Emirates reysiga chipta uchun taxminan 70,3 million so‘m to‘langan.
  • 2025-yilda Uzbekistan Airways’ning Toshkent – Bolonya yo‘nalishi bo‘yicha reysiga chipta uchun qariyb 64,6 million so‘m to‘langan (va bu, ehtimol, chegara emas).

Odamlar nima uchun biznes-klassni tanlaydilar

Biznes-klass — bu shunchaki maqom emas. Bu ko‘proq maksimal qulaylik, samaradorlik va dam olishga muhtoj bo‘lganlar uchun tanlovdir. Ayniqsa, biznes-klass uzoq masofalarda juda qulay bo‘lsa, ekonom-klass qisqa reyslar uchun va narx hamda imkonlilik muhimroq bo‘lganlar uchun eng maqbul tanlov bo‘lib qolmoqda.

Biznes-klass ancha ko‘proq shaxsiy hudud taklif etadi — u yerdagi o‘rindiqlar kengroq bo‘lib, ularni to‘liq yoyib, to‘laqonli yotоqqa aylantirish imkoniyati mavjud.

Biznes-klass yo‘lovchilariga imtiyozli ro‘yxatdan o‘tish, tezlashtirilgan nazorat, chiqish va tushish imkoniyati beriladi. Ular uchun aeroportlarda qulay hududlar, dush xonalari, Wi-Fi, bar va issiq taomlar bilan jihozlangan biznes-zallar mavjud. Bortda ko‘p bosqichli yuqori darajadagi oshxona menyusi, premium ichimliklar va aksessuarlar (shovqinni kamaytiruvchi quloqchinlar, birinchi ehtiyoj buyumlari) taqdim etiladi. Ekonom-klassda xizmat ko‘rsatish ancha kamtarona: asosiy ovqatlanish, oddiy ichimliklar, cheklangan ko‘ngilochar tanlov, dam olish maskaniga kirish imkoniyati yo‘qligi va qo‘nish paytidagi imtiyozlarning yo‘qligi.

Yo‘lovchilarning kamroq zichligi va tinch, alohida kabina jetlag (soat mintaqasining keskin o‘zgarishi natijasida yuzaga keladigan biologik soatning ishdan chiqishi) ta’sirini kamaytirishga yordam beradi. Ekonom-klass esa, aksincha, juda shovqinli, tor va uxlash yoki ishlash uchun noqulaydir.

Dunyodagi eng qimmat parvozlar

Bugungi kunda mavjud bo‘lgan eng qimmat chiptalardan biri Etihad Airways kompaniyasining The Residence klasi hisoblanadi. Bu Airbus A380 samolyotidagi uch xonali hashamatli lyuksdir. Abu-Dabidan Nyu-Yorkkacha bo‘lgan 12 yarim soatlik parvoz taxminan 60 000-66 000 AQSH dollari (833 milliard so‘m) turadi. Bu chiptaga shaxsiy xizmatkor, shef-oshpaz, dush, alohida yotoqxona va limuzinda transferlar kiradi.

Emirates First Class Los-Anjeles — Dubay yo‘nalishidagi 16 soatlik parvoz uchun taxminan 30 000 AQSH dollari (378 milliard so‘m) turadi. U yopiq hashamatli kabina, samolyotdagi dush va maxsus kutish xonasidan foydalanish imkoniyatini o‘z ichiga oladi.

Singapore Airlines Suites Class Nyu-York — Singapur yo‘nalishidagi 18 soatlik parvoz uchun taxminan 18 000 AQSH dollari (230 milliard so‘m) turadi. Yo‘lovchilar uchun eshikli alohida kabinalar, yotoq o‘rni va shaxsiy xizmat ko‘rsatish mavjud.

Albatta, bu narxlar bilan solishtirganda, bizning Toshkent — Los-Anjeles yo‘nalishidagi rekordimiz (121 milliard 300 million so‘m) ancha imkonli ko‘rinadi.

Mavzu bo'yicha ko'proq
Foydalilaridan ko'proq